Reklamacios Szabalyzat
Reklamációs szabályzat
Reklamációs szabályzat (hibás termékekért való felelősség, garancia, reklamációk)
Termék visszaküldése címünkre:
julivan
ChildHood s.r.o.
Mostná 58
94901 Nitra
1.1. Ha a termék olyan hibát tartalmaz, amely javítható, a vevő jogosult annak ingyenes, időben történő és megfelelő kijavítására. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani.
1.2. A vevő a hiba kijavítása helyett kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak egy alkatrészre vonatkozik, annak cseréjét, amennyiben ez az eladónak nem jelent aránytalan költséget a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest.
1.3. Az eladó mindig jogosult a hibás terméket hibátlanra cserélni, ha ez a vevő számára nem okoz komoly nehézséget.
1.4. Ha a termék olyan hibát tartalmaz, amely nem javítható, és amely megakadályozza annak megfelelő használatát, a vevő jogosult a termék cseréjére vagy a vásárlási szerződéstől való elállásra. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha bár a hiba javítható, de a vevő a hiba ismételt előfordulása miatt a javítás után, vagy több hiba egyidejű fennállása miatt nem tudja megfelelően használni a terméket.
1.5. Egyéb nem javítható hibák esetén a vevő jogosult a termék árából megfelelő árengedményt kapni.
1.6. Az eladó tájékoztatta a vevőt az őt megillető jogokról, amelyeket a Polgári Törvénykönyv 622. §-a (1.1–1.3 pont) és a 623. §-a (1.4–1.5 pont) biztosít. A jelen üzleti és reklamációs feltételek az eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán elérhetők voltak, így a vevőnek lehetősége volt azokat megrendelése leadása előtt elolvasni.
1.7. Az eladó a termékhibákért a hatályos szlovák jogszabályok szerint felel, a vevő pedig köteles a reklamációt az eladónál vagy az arra kijelölt személynél érvényesíteni. A garanciális és jótállási szervizelésre kijelölt személyekről és szervizpontokról szóló információk a garancialevélben találhatók, vagy az eladó kérésre telefonon vagy e-mailben megadja azokat.
1.8. A reklamációk kezelése az eladó érvényes reklamációs szabályzata szerint történik, azaz a jelen üzleti és reklamációs feltételek 8. cikkének megfelelően. A vevő megfelelően tájékoztatva lett a reklamációs eljárásról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyét és a garanciális javítás végrehajtását a 250/2007. sz. szlovák fogyasztóvédelmi törvény 18. § (1) bekezdésének megfelelően. A jelen üzleti és reklamációs feltételek az eladó e-kereskedelmi weboldalán voltak elérhetők, így a vevő megrendelése előtt elolvashatta azokat.
1.9. A reklamációs szabályzat az eladó elektronikus áruházán keresztül vásárolt termékekre vonatkozik.
1.10. A vásárlónak jogában áll a jótállási idő alatt érvényesíteni az eladóval szemben a termék hibájából eredő felelősséget, amelyért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős, és amelyet az eladónál vásárolt.
1.11. Ha a termék hibás, a vásárlónak jogában áll reklamációt benyújtani az eladó üzlethelyiségében a törvény 18. § (2) bekezdésének megfelelően oly módon, hogy a terméket az eladó üzlethelyiségébe eljuttatja, és az eladónak megküldi a vásárló azon akaratnyilvánítását, hogy érvényesíteni kívánja jogait az ezen üzleti és reklamációs feltételek 1.1. – 1.5. pontja szerint (a továbbiakban: „Reklamációs bejelentés”). Az eladó javasolja, hogy a reklamációra visszaküldött termék biztosítva legyen. Az utánvétes küldeményeket az eladó nem veszi át. A vásárló köteles a Reklamációs bejelentésben valóságnak megfelelően megadni minden szükséges információt, különösen pontosan meghatározni a termék hibájának típusát és mértékét, valamint megjelölni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a értelmében mely jogával kíván élni. A vásárló jogosult a reklamációt a gyártó által kijelölt, jótállási javításokra felhatalmazott személynél is benyújtani (a továbbiakban: „kijelölt személy”). A kijelölt személyek listája megtalálható a jótállási jegyen, vagy az eladó kérésre elküldi azt a vásárlónak.
1.12. A reklamációs eljárás a termék esetében, amely eljuttatható az eladóhoz, azon a napon kezdődik meg, amikor az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:
a) a Reklamációs bejelentés eljuttatása az eladóhoz,
b) a reklamált termék eljuttatása az eladóhoz vagy a kijelölt személyhez.
1.13. Az eladó vagy a kijelölt személy köteles a vásárlónak igazolást kiállítani a reklamáció érvényesítéséről, amelyet az eladó által választott megfelelő formában (például e-mailben vagy írásban) ad ki, és amelyben pontosan meg kell jelölni a termék hibáit, valamint ismételten tájékoztatni kell a vásárlót az 1-3. pontokban meghatározott jogairól (a Polgári Törvénykönyv 622. §-a alapján), valamint a 4-5. pontokban meghatározott jogairól (a Polgári Törvénykönyv 623. §-a alapján). Amennyiben a reklamációt távközlési eszközök útján érvényesítik, az eladó köteles a reklamáció érvényesítéséről szóló igazolást azonnal eljuttatni a vásárlónak; ha az azonnali eljuttatás nem lehetséges, azt késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció elintézéséről szóló igazolással együtt kell eljuttatni. Az igazolás kiadása nem szükséges, ha a vásárló más módon is bizonyítani tudja a reklamáció benyújtását.
1.14. A vásárlónak joga van eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a értelmében mely jogával kíván élni, és ezt a döntését haladéktalanul köteles közölni az eladóval. A vásárló döntése alapján, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerint mely jogát kívánja érvényesíteni, az eladó vagy a kijelölt személy köteles a reklamáció kezelésének módját a törvény 2. § m) pontja alapján azonnal, bonyolultabb esetekben 3 napon belül, indokolt esetekben – különösen ha a termék állapotának bonyolult műszaki értékelésére van szükség – legkésőbb 30 napon belül meghatározni. A reklamáció kezelésének módjának meghatározása után az eladó vagy a kijelölt személy a reklamációt azonnal elintézi, indokolt esetekben később is lehetséges a reklamáció kezelése. A reklamáció kezelése azonban nem tarthat tovább 30 napnál a reklamáció érvényesítésének napjától számítva. Ha a reklamáció elintézésének határideje eredménytelenül lejár, a vásárlónak joga van elállni a szerződéstől, vagy jogában áll a terméket egy újra cserélni.
1.15. Ha a vásárló a vásárlási szerződés megkötésétől számított első 12 hónapban érvényesítette a termék reklamációját, az eladó a reklamációt kizárólag szakértői vélemény vagy egy engedélyezett, értesített vagy akkreditált személy által kiadott szakmai állásfoglalás (a továbbiakban: „szakértői értékelés”) alapján utasíthatja el. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti meg a vásárlótól a szakértői értékelés költségeinek vagy bármely más, az értékeléssel kapcsolatos költségek megfizetését.
1.16. Ha a vásárló a vásárlási szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével érvényesítette a reklamációt, és az eladó elutasította azt, az a személy, aki a reklamációt kezelte, köteles a reklamáció elintézéséről szóló dokumentumban feltüntetni, hogy a vásárló mely szervezethez küldheti el a terméket szakértői értékelésre. Ha a vásárló a terméket az elutasító dokumentumban megjelölt, szakértői értékelésre felhatalmazott személyhez továbbítja, az értékelés költségeit, valamint minden egyéb ezzel kapcsolatos, indokoltan felmerült költséget az eladó viseli, függetlenül az értékelés eredményétől. Ha a vásárló a szakértői értékelés alapján bizonyítani tudja, hogy a reklamált hiba az eladó felelőssége, a reklamációt újra érvényesítheti. A szakértői értékelés időtartama alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó köteles a vásárlónak az újra benyújtott reklamáció napjától számított 14 napon belül megtéríteni a szakértői értékelés és az azzal összefüggő költségeket. Az újra benyújtott reklamációt az eladó nem utasíthatja el.
1.17. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás terméket egy másik, hibátlan termékre cserélje, amely azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkezik, feltéve, hogy ez nem okoz jelentős kellemetlenséget a vásárlónak.
1.18. Az eladó nem vállal felelősséget a termék hibáiért az alábbi esetekben:
a) ha a vásárló a jótállási idő végéig nem érvényesítette az eladó felelősségét a termék hibájáért,
b) ha a hiba mechanikai sérülésből ered, amelyet a vásárló okozott (például az óra üvegének, tokjának, szíjának vagy karkötőjének sérülése),
c) ha a hiba a termék nem megfelelő körülmények közötti használatából adódik, amelyek intenzitásuk, páratartalmuk, kémiai és mechanikai hatásaik miatt nem felelnek meg a termék természetes környezetének,
d) ha a hiba szakszerűtlen kezelés, karbantartás vagy gondatlanság következménye,
e) ha a hiba a termék túlzott terheléséből vagy a dokumentációban, illetve az általános használati előírásokban megadott feltételekkel ellentétes használatból ered (például az óra nem megfelelő használata az útmutatóban foglaltakkal szemben),
f) ha a hibát előre nem látható vagy elháríthatatlan események okozták,
g) ha a hiba a termék véletlenszerű megsemmisüléséből vagy romlásából adódik,
h) ha a hibát szakszerűtlen beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior esemény okozta,
i) ha a hibát jogosulatlan személy beavatkozása okozta (például az óra illetéktelen személy általi javítása az engedélyezett szervizen kívül).
Ha a szállítmány nem teljes, vagy ha a vásárló olyan nyilvánvaló hibát észlel, amelyet az áru átvételekor ellenőrizhetett volna, és amelyet nem jelentett be az eladó képviselőjének a jelen üzleti feltételekkel összhangban, az ilyen reklamációkat utólag csak akkor lehet elfogadni, ha a vásárló bizonyítani tudja, hogy a reklamált hiba már a termék átvételekor fennállt.
1.19. Az eladó köteles a reklamációt az alábbi módok egyikével lezárni:
a) a javított termék átadásával,
b) a termék cseréjével,
c) a termék vételárának visszatérítésével,
d) megfelelő árkedvezmény biztosításával,
e) írásbeli felhívással az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,
f) a reklamáció indokolt elutasításával.
1.20. Az eladó köteles a reklamáció elintézésének módjáról és eredményéről írásbeli dokumentumot kiállítani, amelyet legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül személyesen, postai, futár- vagy kézbesítő szolgáltatáson keresztül ad át a vásárlónak. Az eladó a reklamáció elintézésének eredményéről haladéktalanul értesíti a vásárlót a reklamációs jegyzőkönyvben, amelyet a termékkel együtt kézbesít neki.
1.21. A jótállási idő 24 hónap az áru kézbesítésének napjától, hacsak egy adott esetben más jótállási idő nincs meghatározva.
1.22. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló a jótállási javítás miatt nem használhatta a terméket.
1.23. Ha a terméket egy új termékre cserélik, a vásárló új dokumentumot kap, amely tartalmazza a csere tényét, és a további reklamációkat a vásárlási szerződés és a reklamációs dokumentum alapján lehet érvényesíteni. A termék cseréje esetén az új termék átvételétől számítva új jótállási idő kezdődik, de kizárólag az új termékre.
1.24. A reklamáció kezelése kizárólag a Reklamációs bejelentésben és a reklamációs igazolásban megjelölt hibákra vonatkozik.
1.25. Többször előforduló, javítható hibának minősül, ha ugyanaz a javítható hiba háromszor vagy annál többször előfordul.
1.26. Több különböző, javítható hiba együttes előfordulásának minősül, ha három vagy több különböző javítható hiba egyidejűleg jelenik meg.
1.27. Ha a vásárló a hibás termék reklamációját érvényesítette és az eladó a hiba elhárítását elvégezte, a reklamációs jog kimerül, és ugyanazon egyedi hiba újbóli reklamációja nem lehetséges (azonos típusú hiba esetén új reklamáció nyújtható be).