Általános rendelkezések
Ezek az üzleti és reklamációs feltételek szabályozzák az eladó, a ChildHood s.r.o., székhelye: Škultétyho 535/42, 94901 Nitra, ICO: 54293243, bejegyezve a Nitrát megyei kereskedelmi bíróság cégjegyzékébe, Cégjegyzéki szám: 38149/N (továbbiakban: "eladó") és a vevő közötti jogokat és kötelezettségeket, amelyek a vevő és eladó közötti vásárlási szerződésből erednek, melynek tárgya az eladó webáruházában forgalmazott áruk vásárlása és eladása.
Eladó elérhetőségei: ChildHood s.r.o., székhelye: Škultétyho 535/42, 94901 Nitra, ICO: 54293243, ÁFA-szám: SK2121624989, bejegyezve a Nitrát megyei kereskedelmi bíróság cégjegyzékébe, Cégjegyzéki szám: 38149/N
Felügyeleti hatóság: Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Nitrát megyei felügyelőség
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1Felügyeleti osztály és jogi osztály
telefon: 037/772 02 16
fax: 037/772 00 24
e-mail: nr@soi.sk
1.1. Ezek az üzleti és reklamációs feltételek, amelyek az adott vásárlási szerződés megkötésekor érvényesek, a vásárlási szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Ha az eladó és a vevő írásban megkötött vásárlási szerződést kötnek, amely eltérő feltételeket tartalmaz ezen üzleti és reklamációs feltételektől, a vásárlási szerződés rendelkezései előnyt élveznek az üzleti és reklamációs feltételekkel szemben. Az így megállapított feltételek nem lehetnek ellentmondásban más jogszabályokkal (például a visszaküldési határidő, a jótállás ideje stb. lerövidítése).
1.2. Kiegészítő szerződésnek minősülnek azok a szerződések, amelyek alapján a vevő árut szerez be, vagy olyan szolgáltatást kap, amely összefügg a vásárlási szerződés tárgyával, ha az árut az eladó vagy harmadik fél biztosítja a szerződésük alapján.
1.3.Az eladó webáruházának bármely oldalán megjelenített ár az áru árát tartalmazza, beleértve az aktuális magyar jogszabályok szerinti hozzáadott értékadó mértékét, de nem tartalmazza az áru szállítási költségét vagy egyéb választható szolgáltatásokat. Minden akció a készlet erejéig érvényes.
1.4. Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítja az áru árát, amelyet bármely eladó webáruházában közzétesz. Az árváltozás nem érinti azokat a vásárlási szerződéseket, amelyek még a változás előtt megkötésre kerültek, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították le.
1.5. Ha az eladó nem teljesíti a magyar jogszabályok vagy az Európai Unió vonatkozó jogszabályait, vagy e üzleti és reklamációs feltételeket, a vevő jogait a megfelelő bíróság előtt érvényesítheti.
2. A vásárlási szerződés megkötésének módja
2.1. A vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot a vevő a kitöltött és elküldött űrlap formájában küldi el az eladónak az eladó internetes oldalán, amelyben javasolja a vásárlási szerződés megkötését, amelynek tárgya a vevő által vásárlási áron megjelölt árucikk tulajdonjogának átruházása és az ezen rendelésben (a továbbiakban: "rendelés") meghatározott feltételek szerint.
2.2. A rendelés elküldése után a vevő automatikusan egy értesítést kap a saját e-mail címére, amely a rendelés eladó elektronikus rendszerébe történő fogadását jelzi (a továbbiakban: "rendelés átvételének visszaigazolása"). Ha szükséges, további információk is küldhetők a vásárló rendelésével kapcsolatban.
2.3. Az átvétel visszaigazolása tartalmazza az adatokat arról, hogy az eladóhoz megérkezett a rendelés, és egyúttal a vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlat elfogadását is jelenti (a továbbiakban: "rendelés elfogadása").
2.4. A rendelés elfogadása tartalmazza az árucikk nevét és specifikációját, amelynek eladása a vásárlási szerződés tárgya, az árucikk árával és/vagy egyéb szolgáltatások díjával kapcsolatos adatokat, az árucikk szállítási címét, valamint az árucikk szállításának esetleges költségét, feltételeit, módját és szállítási idejét a vásárló átvételi helyére, az eladó adatait (cégneve, székhelye, adószáma, cégjegyzékszáma stb.), illetve egyéb szükséges adatokat.
2.5. A vásárlási szerződés a rendelés elfogadásának elektronikus formában történő kézbesítésével jön létre.
2.6. Az eladó egyértelműen, világosan, érthetően és félreérthetetlen módon tájékoztatta a vevőt a vásárlás előtti információkról, amelyek a panaszkezelési, fizetési, kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételeket érintik, úgy, hogy:
a) Az eladó a termék főbb tulajdonságairól vagy a szolgáltatás jellegéről tájékoztatott az alkalmazott kommunikációs eszközhöz és a termékhez vagy szolgáltatáshoz mérten, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán.
b) Az eladó cégnevét és székhelyét az eladó webáruházának megfelelő aloldalán, valamint ezen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. cikkelyében tüntette fel.
c) Az eladó telefonszámáról és egyéb fontos adatokról, amelyek a vásárló és az eladó közötti kapcsolattartáshoz szükségesek, különösen az elektronikus levelezési címéről, az eladó webáruházának megfelelő aloldalán, valamint ezen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. cikkelyében tájékoztatott.
d) Az eladó címéről, ahol a vásárló reklamációt nyújthat be a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, panaszt tehet vagy más észrevételt küldhet, az üzleti és panaszkezelési feltételek 1. cikkelyében tájékoztatott, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
e) A termék vagy szolgáltatás teljes áráról, beleértve az áfa-t és minden egyéb adót, vagy ha a termék vagy szolgáltatás jellegénél fogva az ár előre nem meghatározható, annak kiszámításának módjáról, valamint a szállítási, kézbesítési, postaköltség és egyéb költségekről és díjakról, vagy ha ezek a költségek és díjak előre nem meghatározhatók, arról, hogy a vásárlónak kötelessége lesz ezeket megfizetni, az eladó webáruházának megfelelő katalógus oldalán tájékoztatott.
f) A fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, a határidőről, amelyen belül az eladó vállalja a termék szállítását vagy a szolgáltatás teljesítését, a vásárló reklamációinak, panaszainak és észrevételeinek kezelésére vonatkozó eljárásokról az üzleti és panaszkezelési feltételek megfelelő cikkelyeiben tájékoztatott, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók.
g) A vásárlónak a vásárlási szerződéstől való elállás jogáról, az elállás feltételeiről, határidejéről és eljárásáról az üzleti és panaszkezelési feltételek 10. cikkelyében tájékoztatott, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
h) A vásárlónak a vásárlási szerződéstől való elálláshoz szükséges nyomtatvány biztosításáról az üzleti és panaszkezelési feltételek 10. cikkelyében és mellékletében tájékoztatott, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók; az eladó ezen kívül biztosította maga a nyomtatványt is a vásárlási szerződéstől való elálláshoz, amely az üzleti és panaszkezelési feltételek mellékletében található, szintén az eladó webáruházának megfelelő aloldalán.
i) Arról, hogy ha a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, akkor ő viseli a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket az eladónak, a 102/2014 Z.z. számú törvény 10. § (3) bekezdésének megfelelően, amely a fogyasztóvédelmi törvényről szól az olyan távolról kötött vagy az eladó üzleti helyein kívül kötött szerződések esetében, és a törvény módosításairól, az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amely szintén az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
j) Arról, hogy a vásárlónak kötelessége az eladónak megfizetni azokat a költségeket, amelyek az általa ténylegesen nyújtott szolgáltatásokat illetik a fogyasztóvédelmi törvény 10. § (5) bekezdése szerint, ha a vásárló eláll a szolgáltatásra vonatkozó szerződéstől, miután kifejezett beleegyezését adta az eladónak a fogyasztóvédelmi törvény 4. § (6) bekezdése szerint, az üzleti és panaszkezelési feltételek 10. cikkelyében tájékoztatott, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
k) Arról, hogy milyen körülmények között veszti el a vásárló a szerződéstől való elállás jogát, az üzleti és panaszkezelési feltételek 10. cikkelyében tájékoztatott, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
l) Arról, hogy az eladó felelősségét a termékek vagy szolgáltatások hibáira vonatkozóan a polgári törvénykönyv 622. és 623. §-a szerint, az üzleti és panaszkezelési feltételek 8. cikkelyében tájékoztatott, amely szintén az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
m) Arról, hogy létezik-e gyártói vagy eladói garancia, amely a polgári törvénykönyv 502. §-a szerint szigorúbb feltételekkel van biztosítva, ha ilyen garanciát ad a gyártó vagy az eladó, valamint információ a vásárlónak a termék vagy szolgáltatás értékesítését követően biztosított segítségről és szolgáltatásokról, ha ilyen segítséget nyújtanak, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételek 9. cikkelyében található, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhető el.
n) Arról, hogy mekkora időtartamra szól a szerződés, ha az határozott időre lett megkötve; ha határozatlan időre kötött szerződésről van szó, vagy ha a szerződés automatikusan meghosszabbodik, arról is információ, hogy milyen feltételekkel mondható fel a szerződés, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
o) Arról, hogy milyen minimális időtartamú kötelezettségei vannak a vásárlónak a vásárlási szerződés alapján, ha ilyen kötelezettség szerepel a szerződésben, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
p) Arról, hogy a vásárlónak előleget kell fizetnie, vagy más pénzügyi biztosítékot kell nyújtania az eladó kérésére, valamint a biztosíték nyújtásának feltételeiről, ha a vásárlási szerződés alapján ilyen kötelezettség terheli a vásárlót, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
q) Arról, hogy milyen műszaki védelmi intézkedések vonatkoznak az elektronikus tartalom biztonságára, ha alkalmazható, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
r) Arról, hogy az elektronikus tartalom kompatibilis-e a vásárló által használt hardverrel és szoftverrel, ha azt az eladó tudja, vagy ha észszerűen elvárható, hogy tudja, ha alkalmazható, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
s) Arról, hogy a vásárló számára elérhető-e és milyen feltételekkel lehetséges a peren kívüli vitarendezés alternatív vitarendezési rendszerrel, amennyiben az eladó vállalja ennek a rendszernek a használatát, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
t) Arról, hogy milyen lépések szükségesek a vásárlási szerződés megkötéséhez, ezeket a szükséges lépéseket az üzleti és panaszkezelési feltételekben részletezte, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatóak.
u) Arról, hogy a vásárlási szerződés elektronikus formában tárolásra kerül az eladónál, és a vásárló számára hozzáférhetővé válik, miután azt a vásárló írásban kéri, az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és az üzleti és panaszkezelési feltételekben található, amelyek az eladó webáruházának megfelelő aloldalán érhetők el.
v) arról, hogy a szerződéskötéshez felajánlott nyelv a magyar nyelv, tájékoztatott az eladó elektronikus áruházának megfelelő katalógusoldalán és az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán elérhető jelen üzleti és reklamációs feltételekben.
2.7. Ha az eladó nem teljesítette az információs kötelezettségét a további díjak vagy egyéb költségek kifizetéséről a 2.6. e) pontja szerint, illetve a termék visszaküldésének költségeiről a 2.6. i) pontja szerint, a vásárló nem köteles ezeket a további költségeket vagy díjakat megfizetni.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az eladó köteles:
a) a vásárló rendelése alapján, az általa megerősített rendelés szerint, a megállapodott mennyiségben, minőségben és időpontban leszállítani a terméket, valamint a szállításhoz szükséges csomagolást biztosítani a megfelelő tárolás és védelem érdekében,
b) biztosítani, hogy a szállított termék megfeleljen a Szlovák Köztársaság érvényes jogszabályainak,
c) a vásárlási szerződés megkötését követően, de legkésőbb a termék kézbesítésekor, a vásárlónak tartós adathordozón (például e-mailben) megerősítést küldeni a vásárlási szerződés megkötéséről. A megerősítésnek tartalmaznia kell minden információt a 2.6 pontban, beleértve a vásárlási szerződésről való lemondás formanyomtatványát is.
3.2. Az eladónak joga van a vásárlótól a megvásárolt termék vételárának megfelelő időben és teljes összegben történő megfizetésére.
3.3. Ha a termékek készlete elfogyott vagy a termék nem elérhető, és az eladó nem tudja a vásárlónak a vásárlási szerződésben vagy a jelen üzleti és reklamációs feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani a terméket, illetve a megállapodott vételáron, az eladó köteles alternatív teljesítést ajánlani a vásárlónak, vagy lehetőséget biztosítani a vásárlónak a vásárlási szerződés felmondására (rendelés törlésére). A vásárló a szerződés felmondását vagy a rendelés törlését e-mailben jelezheti. Ha a vásárló már kifizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó köteles a vásárlás teljes összegét vagy annak részét 14 napon belül visszautalni a vásárló által megadott bankszámlára, amennyiben a felek másként nem állapodnak meg. Ha a vásárló nem fogadja el az eladó által felajánlott alternatív teljesítést vagy nem mondja fel a vásárlási szerződést a megfelelő határidőn belül, az eladó jogosult a vásárlási szerződést felmondani, és ha a vásárló már kifizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó köteles a vásárló által kifizetett összeget 14 napon belül visszafizetni.
4. A vásárló jogai és kötelezettségei
4.1. A vásárlót az eladó tájékoztatta, hogy a rendelés része a vételár megfizetésének kötelezettsége.
4.2. A vásárló köteles:
a) átvenni a megrendelt és leszállított terméket,
b) megfizetni az eladónak a megállapodott vételárat a megállapodott fizetési határidőn belül, beleértve a szállítási költségeket,
c) aláírni a szállítólevélen a termék átvételét, vagy egy általa megbízott személy aláírásával.
4.3. A vásárlónak joga van a termékek leszállításához a szerződő felek által megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen.
5. Szállítási és fizetési feltételek
Szállítás és fizetés
Minden olyan terméket, amely raktáron van, azonnal, a rendelés napján (10:00-ig) elküldjük. A szállítás a következő munkanapon történik.
Ha a termék jelenleg nincs raktáron, a szállítás hosszabb időt vesz igénybe, a termék elérhetőségétől függően. A szállítási napot minden termék részleteiben feltüntetjük. Ritka esetekben előfordulhat, hogy a szállítás késlekedhet a meghirdetett időponttól. Ilyen esetben a vásárlót haladéktalanul tájékoztatjuk az új szállítási időpontról.
Szállítási lehetőségek:
Packeta – átvételi pontra történő kiszállítás
- 0-5kg – 1000 ft
- 5+ kg – 1400 ft
Packeta - futár
- 1800 ft
Az „raktárom” jelöléssel ellátott termékeket a megrendelés beérkezésének napján feladjuk (ha a rendelés 10:00-ig beérkezik).
Fizetési módok:
- Online bankkártyás fizetés – 0,00 ft
- Utánvét (kézbesítéskor) – 400 ft
A termékek szokásos elérhetősége és szállítási ideje minden terméknél fel van tüntetve az online boltban. Ha nem szerepel, akkor a szokásos szállítási idő 3-7 munkanap.
5.2. Ha az eladó és a vásárló a vásárlási szerződésben másként nem állapodtak meg, az eladó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül leszállítani a vásárlónak a vásárlási szerződés megkötésétől számítva. Ha az eladó nem teljesíti ezt a kötelezettségét, a vásárló felhívhatja az eladót, hogy adja át a terméket egy számára meghatározott ésszerű határidőn belül. Ha az eladó ezen határidőn belül sem szállítja le a terméket, a vásárló jogosult elállni a szerződéstől.
5.3. Az eladó jogosult a vásárlót felhívni a termék átvételére a szerződésben meghatározott szállítási határidő előtt is.
5.4. A termék színének a monitoron való megjelenítése nem biztos, hogy pontosan tükrözi a valós színárnyalatokat, ahogyan azt a vásárló valójában látni fogja. A színárnyalatok megjelenítése többek között a használt monitor minőségétől függ.
5.5. A vásárlónak kötelessége átvenni a terméket a helyszínen, amelyet az eladó vagy annak megbízott képviselője biztosít a vásárlóval egyeztetett időpontban a szerződésben.
5.6. Ha az eladó a terméket a meghatározott helyen és időpontban szállítja, a vásárló köteles átvenni a terméket személyesen, vagy gondoskodni arról, hogy egy általa megbízott személy vegye át a terméket. A harmadik személynek bemutatnia kell a rendelés elfogadását igazoló dokumentumot.
5.7. Ha a termék kézbesítése a vásárló távolléte miatt kétszeres próbálkozással történik, a vásárló köteles a kézbesítési kísérletek költségeit megtéríteni.
5.8. A vásárlónak joga van az áru ellenőrzésére a szállításkor, és ha hibát vagy hiányosságot észlel, kérheti a jegyzőkönyv felvételét a hibás termékről.
5.9. Ha az eladó nem szállítja le a terméket a szerződésben meghatározott időn belül, a vásárló elállhat a szerződéstől, és az eladó köteles visszafizetni a vásárlónak a már kifizetett vételárat.
6. Vételár
6.1. A termék vételárát, amelyet az eladó és a vásárló a vásárlási szerződésben megállapodtak, a rendelés visszaigazolásában található (a továbbiakban: „vételár”). Ha a rendelés visszaigazolásában szereplő vételár magasabb, mint azonos termék vásárlásakor az elektronikus boltban feltüntetett ár a vásárló rendelése időpontjában, az eladó elektronikus üzenetben tájékoztatja a vásárlót az új vételár ajánlatáról, amely az eladó javaslatát jelenti egy új szerződés megkötésére. Ezt a javaslatot a vásárlónak kifejezetten el kell fogadnia e-mailben vagy írásban ahhoz, hogy a vásárlási szerződés érvényesen megköttessen.
6.2. A vásárlónak kötelessége megfizetni az eladónak a vételárat, beleértve a szállítási költségeket, készpénzben, bankkártyával a termék személyes átvételénél, utánvéttel a termék kiszállításakor, vagy banki átutalással az eladó számlájára, amely a rendelés visszaigazolásában vagy az eladó weboldalán szerepel a termék átvétele előtt, az alábbi bankok internetbankján keresztül: Fio Banka, vagy bankkártyával a termék átvétele előtt.
6.3. Ha a vásárló banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napja az a nap, amikor a teljes vételár a vevő számlájára kerül.
6.4. A vásárlónak kötelessége a megállapodott vételárat megfizetni az eladónak a vásárlási szerződésben megadott határidőn belül, de legkésőbb a termék átvételekor.
6.5. Ha a vásárló nem fizeti meg teljes mértékben a vételárat a termék helyszínre történő szállítása előtt, és a felek nem állapodtak meg a vételár részletekben történő fizetéséről, az eladó jogosult megtagadni a termék szállítását a vásárlónak.
7. A tulajdonjog átruházása és a terméken bekövetkező kár kockázatának átszállása
7.1. A termék átvételével a tulajdonjog a vásárlóra száll. A vásárló, aki nem felel meg a fogyasztó definíciójának a 2. § (a) pontja szerint, a tulajdonjogot csak a teljes vételár kifizetése után szerzi meg.
7.2. A terméken bekövetkező kár kockázata a vásárlóra száll, amikor a vásárló vagy az általa megbízott harmadik fél átveszi a terméket az eladótól vagy annak képviselőjétől, aki a terméket kézbesíti, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az eladó lehetővé teszi a vásárló számára a termék kezelését, és a vásárló nem veszi át azt.
8. Reklamációs szabályzat (hibákért való felelősség, garancia, reklamációk)
Csomag visszaküldése a címre: julivan ChildHood s.r.o. Mostná 58 94901 Nitra
8.1. Ha a termék hibás, amit javítani lehet, a vásárlónak joga van ahhoz, hogy azt ingyenesen, időben és megfelelően kijavítsák. Az eladó köteles a hibát haladéktalanul kijavítani.
8.2. A vásárló kérheti a termék cseréjét a hiba kijavítása helyett, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, annak cseréjét, amennyiben az eladó számára nem jelentenek aránytalan költségeket a termék ára vagy a hiba súlyossága alapján.
8.3. Az eladó mindig dönthet úgy, hogy a hiba kijavítása helyett a hibás terméket hibátlanra cseréli, ha az nem okoz jelentős nehézséget a vásárló számára.
8.4. Ha a termék hibája nem javítható, és megakadályozza, hogy a terméket rendeltetésszerűen használják, a vásárlónak joga van a termék cseréjére, vagy elállhat a vásárlási szerződéstől. Ugyanezek a jogok vonatkoznak a vásárlóra, ha a hiba javítható, de a vásárló nem tudja rendeltetésszerűen használni a terméket a hiba ismétlődése vagy a hiba mennyisége miatt.
8.5. Ha a termék más, nem javítható hibája van, a vásárló jogot formálhat a termék árának megfelelő kedvezményre.
8.6. Az eladó tájékoztatta a vásárlót a jogairól, amelyeket a Polgári Törvénykönyv 622. §-a alapján (8.1. és 8.3. pontok) és a Polgári Törvénykönyv 623. §-a alapján (8.4. és 8.5. pontok) szerezhet, azzal, hogy elhelyezte ezeket a feltételeket az online bolt megfelelő oldalán, és a vásárlónak lehetősége volt elolvasni azokat a rendelés leadása előtt.
8.7. Az eladó felelős a termék hibáiért a szlovák jogszabályoknak megfelelően, és a vásárlónak a reklamációját az eladónál vagy az arra kijelölt személynél kell benyújtania. Az eladó a garanciális és jótállási szolgáltatásokra vonatkozó információkat a jótállási jegyen található, vagy az eladó a vásárló kérésére telefonon vagy e-mailben nyújtja.
8.8. A reklamációk kezelése az eladó érvényes reklamációs szabályzatára vonatkozik, tehát a jelen 8. cikkelyre. A vásárló megfelelően tájékoztatva lett a reklamációs szabályzatról, valamint arról, hogyan kell benyújtani a reklamációt, és hogy hol lehet azt megtenni, valamint hogy hol végezhetők el a garanciális javítások, a fogyasztók védelméről szóló törvény szerint, még a vásárlási szerződés aláírása előtt, hogy azokat a vásárló elolvashassa a rendelés leadása előtt.
8.9. A reklamációs szabályzat a vásárlótól az eladótól az online boltban vásárolt termékekre vonatkozik.
8.10. A vásárló jogosult a garanciális időszak alatt reklamálni a termék hibáit, amelyért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős, és amelyet az eladónál vásároltak.
8.11. Ha a termék hibát mutat, a vásárlónak joga van a reklamációt a vevő által megadott eljárásrend szerint érvényesíteni a forgalmazó telephelyén, az alábbiak szerint: a vásárlónak el kell juttatnia a terméket a forgalmazó telephelyére és jeleznie kell szándékát a reklamáció érvényesítésére a 8.1. és 8.5. pontok szerint (továbbiakban „Reklamációs értesítés”) a reklamációs űrlap elküldésével. A forgalmazó javasolja a termék biztosítását a visszaküldés során. A utánvétes küldeményeket a forgalmazó nem veszi át. A vásárló köteles a reklamációs értesítésben valós adatokat megadni, különösen pontosan megjelölni a termék hiba típusát és mértékét; emellett a vásárló megjelöli, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ában meghatározott jogait kívánja érvényesíteni. A vásárló a termék garanciális javítását akár a gyártó által kijelölt személynél is érvényesítheti (továbbiakban „kijelölt személy”). A kijelölt személyek listája megtalálható a garanciajegyben, vagy kérésre a forgalmazó megküldi a vásárlónak.
8.12. A reklamációs eljárás, amelyben a terméket a forgalmazónak el lehet juttatni, akkor kezdődik, amikor minden egyes alábbi feltétel teljesül:
a) a reklamációs értesítés kézhezvétele, b) a reklamált termék kézbesítése a vásárlótól a forgalmazónak vagy a kijelölt személynek,
8.13. A forgalmazó vagy a kijelölt személy köteles a vásárlónak egy nyugtát adni a termék reklamációjának érvényesítéséről a megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban, amelyben pontosan megjelöli a reklamált hiba típusát, és tájékoztatja a fogyasztót a jogairól, amelyek a 8.1. és 8.3. pontokban (a Polgári Törvénykönyv 622. §) és a 8.4. és 8.5. pontokban (a Polgári Törvénykönyv 623. §) vannak meghatározva. Ha a reklamációt távkommunikációs eszközökön keresztül nyújtották be, a forgalmazó köteles az értesítést azonnal eljuttatni a vásárlónak; ha ez nem lehetséges, az értesítést legkésőbb a reklamáció lezárásakor kell megküldeni. Az értesítést nem kell eljuttatni, ha a vásárló más módon tudja igazolni a reklamáció benyújtását.
8.14. A vásárló jogosult dönteni arról, hogy melyik jogát kívánja érvényesíteni a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerint, és köteles azonnal tájékoztatni a forgalmazót döntéséről. A vásárló döntése alapján a forgalmazónak vagy a kijelölt személynek a reklamáció kezelését az alábbiak szerint kell meghatároznia: egyszerű esetekben azonnal, bonyolultabb esetekben legfeljebb három napon belül a reklamációs eljárás kezdete után, és indokolt esetekben (pl. ha a termék műszaki állapotának összetett felmérése szükséges) legkésőbb 30 napon belül. Miután meghatározták a reklamáció kezelésének módját, a forgalmazó vagy a kijelölt személy azonnal intézkedni fog, indokolt esetekben pedig késlekedhet a reklám elbírálása. A reklamáció kezelésének időtartama nem haladhatja meg a reklamáció benyújtásától számított 30 napot. Ha a reklamációt nem kezelik időben, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől vagy kérheti a termék cseréjét új termékre.
8.15. Ha a vásárló a termék reklamációját a vásárlás után az első 12 hónapon belül nyújtja be, akkor a forgalmazó a reklamáció elutasítását csak szakértői vélemény alapján teheti meg, vagyis egy független szakértő vagy hivatalosan akkreditált szerv véleményére van szükség. Még ha a szakértői vélemény eredménye ellenére is elutasítják a reklamációt, a forgalmazónak nem kell költséget felszámítania a szakértői vélemény elkészítéséért.
8.16. Ha a vásárló a termék reklamációját a vásárlás után 12 hónap elteltével nyújtja be, és azt elutasítják, a vásárlónak jogában áll a terméket szakértői vizsgálatra küldeni a reklamációs dokumentumban megadott címre. Ha a vásárló ezt követően szakértői vizsgálattal bizonyítja a forgalmazó felelősségét, újra benyújthatja a reklamációt, és a garanciális időszak nem jár le a szakértői vizsgálat alatt.
8.17. A forgalmazó jogosult a hibás terméket másik hibátlan termékkel helyettesíteni, amelynek műszaki paraméterei megegyeznek vagy jobbak, ha a vásárlónak nem okoz nagyobb nehézséget.
8.18. A forgalmazó nem felelős a termék hibáiért, ha:
a) a vásárló nem érvényesítette jogait a termék hibája miatt a jótállási idő végéig, b) a termék hiba a vásárló általi mechanikai sérülés (például üveg, burkolat, szíj vagy karkötő sérülése), c) a hiba a termék nem megfelelő használata miatt keletkezett, d) a hiba a nem szakszerű kezelésből vagy a karbantartás elhanyagolásából adódik, e) a hiba a túlzott terhelés vagy az előírásokkal ellentétes használat miatt keletkezett.
8.19. A forgalmazó köteles a reklamációt az alábbi módon kezelni:
a) a termék javításával,
b) termék cserével,
c) a termék vételárának visszatérítésével,
d) az ár megfelelő csökkentésével,
e) írásos értesítéssel, amely tartalmazza a reklamációval kapcsolatos intézkedést,
f) a reklamáció elutasításával.
8.20. A forgalmazó köteles a reklamáció elbírálásáról írásos értesítést adni legkésőbb 30 napon belül a vásárló számára.
9. Személyes adatok és azok védelme
9.1. Az eladó által kezelt személyes adatokkal kapcsolatos információkat a "Személyes adatok feldolgozásának szabályzata" dokumentumban találja.
10. A vásárlási szerződéstől való elállás
10.1. Ha az eladó nem képes teljesíteni a vásárlási szerződésből fakadó kötelezettségeit az áru készletek kifogyása, elérhetetlensége, vagy a gyártó, importőr vagy szállító leállása, illetve olyan jelentős változtatások miatt, amelyek lehetetlenné tették az eladó kötelezettségeinek teljesítését, vagy vis maior miatt, vagy ha minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy az árut időben kiszállítsa a vevőnek, de nem tudja teljesíteni a szállítást, akkor az eladó köteles azonnal tájékoztatni a vásárlót erről, és felajánlani a vásárlónak a helyettesítő terméket vagy a vásárlásról való elállás lehetőségét, illetve törölni a rendelést, ha a vásárlási szerződés még nem jött létre. A rendelés törlésére a vevő telefonon vagy e-mailben tehet javaslatot. Ha a vásárló ésszerű határidőn belül nem fogadja el a helyettesítő terméket, és nem áll el a vásárlási szerződéstől, akkor az eladó jogosult elállni a szerződéstől, és ha a vevő már kifizette a vásárlási árat vagy annak egy részét, az eladó köteles 14 napon belül visszafizetni a már kifizetett összeget.
Amennyiben az eladó nem képes a vásárlónak az árut a rendelésben megadott áron szállítani, és ezt a vásárlónak a rendelés elfogadása előtt jelzi, az eladó nem köteles elfogadni a vásárló ajánlatát a vásárlási szerződés megkötésére.
Ha a vevő a fenti okok miatt eláll a vásárlási szerződéstől vagy törli a rendelést, akkor az eladó köteles az előre kifizetett előleget 14 napon belül visszafizetni, ugyanazon módon, ahogy a vásárló azt kifizette, kivéve, ha más visszafizetési módot nem állapodtak meg.
10.2. A vevő jogosult elállni a vásárlási szerződéstől indoklás nélkül, a 102/2014. számú törvény 7. §-ának és következő szakaszainak megfelelően, 14 napon belül az áru átvételétől számítva. Ezen felül a törvényes határidőn kívül akár 12 hónapos visszaküldési lehetőséget is biztosítunk (ugyanazon feltételek mellett, mint a törvényes 14 napos határidő).
10.3. A vevő köteles az árut legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni az eladó székhelyére, vagy azt átadni az eladónak vagy az általa megbízott személynek. Ha az eladó személyesen vagy általa megbízott személy által történő átvételt ajánlott, akkor ez nem vonatkozik.
10.4. A vevő jogosult a vásárolt terméket az átvételt követően kibontani és kipróbálni, hasonlóan a hagyományos "boltban" történő vásárláshoz, annak megállapítására, hogy megfelel-e a termék tulajdonságainak és funkcióinak.
10.5. Az elállási határidő azon a napon kezdődik, amikor a vásárló vagy az általa kijelölt harmadik személy átveszi az összes megrendelt terméket.
10.6. A vevő a vásárlási szerződéstől még a határidő lejárta előtt is elállhat.
10.7. Az elállást írásban kell megtenni, egyértelműen kifejezve, hogy elállt a szerződéstől.
10.8. Az elállásnak tartalmaznia kell a szükséges információkat, például a vevő azonosítását, a rendelés számát, a termék pontos leírását, és a visszafizetés módját.
10.9. Az elállás eredményeként minden kapcsolódó kiegészítő szerződés is érvénytelenül lép életbe.
10.10. A vevő köteles az árut legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni.
10.11. Az árut sértetlen állapotban, lehetőség szerint eredeti csomagolásban és használatlanul kell visszaküldeni.
10.12. A termék biztosítása ajánlott. Utánvétes küldeményt nem veszünk át.
10.13. A vevő viseli a visszaküldési költségeket, hacsak az eladó nem vállalja azokat.
10.14. A vevő felelős az árucikk értékcsökkenéséért, ha a termékkel nem megfelelően bántak.
10.15. Az eladó köteles visszafizetni a vásárlási árat ugyanazon módon, ahogy a vásárló kifizette.
10.16. Ha a vásárló használt, sérült vagy hiányos árut küld vissza, köteles megtéríteni az eladónak az értékcsökkenést.
10.17. A vásárló nem állhat el a szerződéstől, ha az olyan termékről van szó, amelyet egyedi igények alapján készítettek.
10.18. A fentiek nem vonatkoznak a nem fogyasztói státuszú személyekre.
Ingyenes visszaküldés a Packeta átvevőhelyre: Használja a Packeta átvevőhelyet ingyenes visszaküldéshez.
Visszaküldés címre (a vevő viseli a költségeket):
julivan
ChildHood s.r.o.
Mostná 58
94901 Nitra11. Alternatív vitarendezés
11.1 Ha a vásárló nem elégedett az eladó által a reklamációjának kezelésével, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van a panasz benyújtására az eladónak, hogy orvosolja a problémát. Ha az eladó a panaszra elutasító választ ad, vagy ha 30 napon belül nem válaszol a panaszra, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezési javaslatot benyújtani a 391/2015. sz. törvény 12. §-a alapján, amely a fogyasztói viták alternatív rendezéséről és bizonyos törvények módosításáról rendelkezik.
11.2 A megfelelő hatóság az eladó, a ChildHood s.r.o. ellen indított alternatív vitarendezéshez a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia) Bajkalská 21/A, P.O.Box 29, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk, vagy egyéb jogszabályok szerint a fogyasztói vitarendezésre jogosult szervezet, amely be van jegyezve az alternatív vitarendezési listán a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon). A fogyasztónak joga van választani, hogy melyik alternatív vitarendezési szervhez fordul.
11.3 A fogyasztó az alternatív vitarendezés kezdeményezésére az online vitarendezési platformot is használhatja, amely a következő weboldalon érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
12. Záró rendelkezések
12.1 Ha a szerződés írásbeli formában jön létre, annak bármely módosítása írásban történhet.
12.2 A felek megállapodtak abban, hogy a közöttük zajló kommunikáció e-mail formájában történik.
12.3 Azokra a kérdésekre, amelyeket e kereskedelmi és reklamációs feltételek nem szabályoznak, a Polgári Törvénykönyv, a 22/2004. sz. törvény az elektronikus kereskedelemről és az 128/2002. sz. törvény a belső piac állami ellenőrzéséről, valamint a fogyasztók védelmét szolgáló módosítások, és a 102/2014. sz. törvény a távértékesítésről vonatkoznak.
12.4 E kereskedelmi és reklamációs feltételek hatályba lépnek a vásárlói szerződés megkötésével.
12.5 A vásárló az ajánlat elküldése előtt fel lesz kérve, hogy jelölje be a jelölőnégyzetet, amellyel megerősíti, hogy elolvasta, megértette és teljes mértékben elfogadja ezen kereskedelmi és reklamációs feltételeket.